Email marketing-ul a devenit o adevărata afacere pentru unele companii.De la vânzarea de baze de date cu sute de mii de emailuri, software de trimis emailuri în masă sau tool-uri de monitorizare a emailurilor trimise au devenit pentru unele companii o adevărata „industrie” dezvoltându-se în jurul acesteia.
Internetul a evoluat destul de mult dar companiile nu prea au înțeles prea bine cum se folosește email margeting-ul. Sau au înțeles ce au vrut ele. Așa se face că astăzi avem SPAM-ul pe email, o piață suprasaturată și o proastă target-are. Utilizatorii s-au adaptat cum au putut, șterg emailurile cu subiect dubios instant, nu le deschid sau și-au creat filtre. Dacă primești 50 de newslettere pe zi de la companii care nu te interesează sau site-uri la care nu te-ai abonat e clar care va fi rezultatul. Așa s-a ajuns ca rată de deschidere a newslettere-lor să fie una foarte mică și tot companiile să se plângă de acest lucru.
Este destul de ieftin să faci campanii de newsletter existând și soluții gratuite dar problema majoră este la targetare și conceperea acestor newslettere. Newslettere cu informații prost gândite și inutile. Dacă un client s-a abonat să primească ofertele pe email nu-i trimiți newsletter că ți-ai mai deschis un magazin în Cucuieții de Deal că nu-l interesează mai ales că el este din Cucuieții de Vale și are un magazin deja acolo.
Eu era newsletterelor o văd apusă, asta dacă nu cumva te numești eMag și ai ce comunica pe email. Companiile ar trebui să se orienteze către alte modalități de comunicare mult mai eficiente. Am conceput și am trimis newslettere dar de mai bine de doi ani refuz să mai fac acest lucru.
Ciprian Lospa
08 iun. 2015 01:34Si sa vezi ce mail-uri vin…despre custi, matrimoniale, raschetari parchet…chesti neinteresante!