Controversata zăpadă a devenit cea mai mare afacere în România și s-a ajuns la un nivel în care chiar dacă nu e zăpadă firmele de deszăpezire aruncă material antiderapant ca să justifice într-un fel sau altul contractul. CFR-ul să acumuleze cât mai multe ore de întârziere și să spună “știți e iarnă” cu toate că zăpada măsoară doar 10 cm. Îmi aduc aminte că am mers cu trenul cu mulți ani în urmă într-o iarna, când în România nu se fura așa mult. Era zăpadă de un metru iar prin unele locuri erau troiene imense. Nu-mi explic cum atunci CFR-ul înregistra întârziere de doar câteva zeci de minute iar acum când avem infrastructura îmbunătățită și zăpadă de doar câțiva centimetri să înregistreze întârziere de ore.
Televiziunile abia așteaptă să cadă primul fulg și să facă breaking news, că autoritățile au fost luate prin surprindere ca în fiecare iarnă, că sunt drumuri închise cu toate că pe unele se poate circula dar în condiții de iarnă. Doar să bage panica în oameni, doar o goană după știri.
Zăpada este o mină de aur pentru firmele de deszăpezire dar și o bună scuză pentru CFR.
În ultimii ani asistăm la tot felul de întâmplări bizare. Televiziuni care fac manipulare pentru rating sau interese proprii. Oameni care fac pe victimele pentru a primi ceva ajutor de la statul român sau pentru a îi deszăpezii cineva, dar nu pun mana sa își facă o mica alee prin zăpada pentru a putea măcar ieși din curte. Articolele despre zăpadă de la Times New Roman par amuzante dar sunt întâmplări relativ reale din România.
Așteptăm în primăvară inundațiile, o alta poveste.
joie negru
20 ian. 2016 10:19Astia din Presa au ramas blocati pe orarul din alti ani. Ma irita si fotografii de ocazie ce posteaza orice rahat cu un strop de zapada pe el. Aveti ba rabdare!!!
Cosmin
18 mart. 2016 14:15Se câștigă bine din „senzațional” (asta pentru presă) și din zăpadă pentru băieții „dăștepți”. Se iau bani frumoși când te plimbi cu lama plugului ridicată (ca să consumi mai puțină motorină) pentru a ieși numărul de km înregistrat de GPS, pretinzi că ai aruncat antiderapant dar defapt cuva e goală. Mai nou se câștigă bine de tot din treaba asta cu stropirea străzilor și măturarea lor cu autospecialele. Se trec cu totul alte volume/cantități de apă. O să ziceți „cât poți câștiga cu câteva zeci de litri de apă”? Mult! Dacă înmulțim numărul de autospeciale cu multitudinea de curse efectuate și cu zecile de litri de apă „economisiți” la fiecare cursă, cu zilele în care se iese la „curățenie”…. Ne ia durerea de cap… Noi rămânem cu durerea, ei cu bănuții. C-așa e-n tenis!