Ce faci în cazul în care un client apelează la serviciile tale, indiferent de domeniu, și îți spune întocmai ceea ce trebuie sa faci cu lux de amănunte? Iar ideile clientului nu sunt atât de bune (să nu spun că sunt proaste) sau sunt atât de învechite că dinozaurii au dispărut o dată cu ele. Moment în care te întrebi de ce a apelat la serviciile tale dacă el „știe” cum se face sau ce vrea. Da, celebra afirmație el nu are timp pentru nimicuri de astea de asta a apelat la cineva specializat.
Ce faci? Îi spui că ideile lui nu sunt bune și încerci să duci un adevărat război de lămurire ca într-un final tot pe ideea clientului să se realizeze proiectul? Iar aici, în această categorie, avem puțini clienți care acceptă sfaturi și sugestii. Recunosc că ideile lor nu sunt tocmai bune dar ei insistă ca proiectul să fie tot după ideile respective. Realizezi proiectul după idei tâmpite ale clientului sau refuzi proiectul?
Personal încerc să ocolesc asemenea clienți dar am învățat și să-i accept le expun toate problemele și costurile dacă se răzgândesc pe parcurs. Realizez proiectul și-l predau, nu mă mai interesează dacă impactul e cel potrivit sau nu. Eu îi înțeleg pe acești clienți că au bani de aruncat pe fereastră și atunci eu de ce să nu deschid fereastra către mine?
Ionuț Staicu
01 mart. 2015 15:47În timp, chestia asta ajunge să te roadă. Faptul că nu produci ceva meaningful devine extrem de frustrant în timp și vei ajunge să faci totul cu o scârbă inimaginabilă.
Pustiu
01 mart. 2015 15:57@Ionuț Staicu: Clienții de genul acesta sunt taxați pe măsura. Cât despre clienți de genul am început sa-i înțeleg, ei vor amprenta lor pe proiect și pânaă nu pui ceva cât de mic din ideea lor nu sunt multumiți
Cristi
01 mart. 2015 22:24Atata timp cat tu iti faci treaba si el te plateste cat ceri, nu vad care-i problema. Il poti expedia cu bun simt incat nici sa nu se prinda ca nu ai nevoie de marile lui sfaturi si-ti faci treaba in liniste.
Hermin
03 mart. 2015 16:45Poate o soluţie ar fi nu să-i spui că ideile sale nu sunt bune, ci să-i prezinţi soluţii ‘noi’, ‘moderne’. E ca un truc. Faci clientul să creadă că îi prezinţi idei noi, când de fapt tu doar înlături ceea ce nu-ţi place din propunerea sa într-un mod delicat şi într-un final tot pentru el o faci.
Ştii…un timp poţi tace şi face. Dar trebuie să te gândeşti şi la tine, la satisfacţia pe care o ai după ce faci ceva. 🙂
Succes în continuare!
Pustiu
03 mart. 2015 19:40@Hermin: Ii prezinti solutii noi si moderne dar crede-ma sunt clienti care pana nu isi pun ei cat de putin amprenta nu sunt multumiti.