• De Black Friday nu doar că poți să îți cumperi produsele dorite de la GSMnet.ro la preț redus, dar ai ocazia să câștigi și unul dintre cele 12 premii cadou (3 x Handsfree Bluetooth Plantronics Voyager, 4 x Carkit Bluetooth Parrot MINIKIT NEO 2 HD sau 5 x Boxa Portabila Bluetooth Yamazoki...

    citeste tot »

Marketing-ul de turmă

Fac referire la marketingul de turmă desfășurat de companii diferit de efectul de turmă din rândul cumpărătorilor.

În marketing poți aplica foarte multe strategii astfel încât să crești vânzările. De cele mai multe ori ai libertate totală, să faci aproape ce vrei, să gândești o campanie după bunul plac dar cu toată această libertate mulți oameni din marketing aplică efectul de turmă. Dacă compania Gigel Company distribuie flyere sau pliante imediat mai apare o companie care face același lucru în același mod, în aceeași zona. Gigel Company are panouri publicitare, imediat alte companii cu același domeniu de activitate își va cumpăra spații publicitate și pe cât posibil lângă. Pe lângă faptul că firmele devin niște oi periclitează buna desfășurare a activităților de marketing inițiate de prima firmă.

Bine există și cazuri în care alte firme folosesc fix același mesaj de comunicare sau grafica similară. Dar aici poate fi și vina agențiilor cu care lucrează sau a designerilor.
Oamenii, potențialii clienți au învățat sa aprecieze ideile bune din marketing. Ideile unice, nemaivăzute, vor fi mult mai apreciate iar efectele lor vor fi pe măsură.

Un exemplu din piața locală de idee unică, până atunci, a fost o campanie desfășurată de AXN România în Constanța de promovare a serialului True Blood. Constănțenii încă își mai amintesc de apa roșie în fântâna de la Dacia. Efectul a fost unul foarte bun, toți bloggeri și toată presa a scris despre acțiune iar foarte multi oameni și-au făcut poze. După câteva luni apa fântânii a fost albastra, de această dată pentru altă companie dar efectul nu a mai fost același. Exact ce spuneam, marketingul de turmă, companii ce încercă să copie ideile altora fără să se gândească la consecințe sau rezultate.

marketing

Un comentariu

  1. Ace­lasi fe­no­men il poti re­gasi in mai toate do­me­ni­ile vietii…un fel de turma care se agita haotic,dand ilu­zia ca face ceva

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.