Constanţa, 27 iunie 2013 – HEINEKEN anunţă cele două proiecte câştigătoare ale programului de responsabilitate socială „HEINEKEN pentru Comunităţi”, ediţia 2013 lansat în oraşul Constanţa în parteneriat cu Asociaţia CSR Nest. Programul este dedicat susţinerii şi dezvoltării comunităţii locale din oraşul Constanţa. Cele două granturi acordate sunt în valoare de 50.000 RON fiecare.
În urma unui proces de evaluare a tuturor proiectelor înscrise în programul de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi”, juriul programului a desemnat cele două organizaţii nonguvernamentale câştigătoare:
- Centrul Regional de Resurse pentru Organizaţii Neguvernamentale – CENTRAS Constanţa cu proiectul – „Mai aproape de comunitate”;
- ONG Mare Nostrum cu proiectul – „Natura înseamnă totul”.
Programul “HEINEKEN pentru Comunităţi” face parte din Agenda de Sustenabilitate a companiei HEINEKEN, “Brewing a Better Future”. Abordarea companiei asupra sustenabilităţii este caracterizată printr-o viziune integrată, care acoperă toate ariile de activitate ale companiei şi o ajută să îşi desfăşoare activitatea în România pe termen lung, în mod eficient şi responsabil. Una dintre ariile importante ale Agendei de Sustenabilitate “Brewing a Better Future” este susţinerea comunităţilor locale în care compania îşi desfăşoară activitatea, prin investiţia în programe relevante pentru aceste comunităţi. La fel ca şi anul trecut, programul de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi” se desfăşoară în cele patru oraşe de pe teritoriul României în care HEINEKEN este prezentă cu fabrici: Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc şi Târgu Mureş.
La nivelul oraşului Constanţa, în cadrul programului “HEINEKEN pentru Comunităţi” ediţia 2013 s-au înscris 21 de proiecte din partea a 20 de organizaţii nonguvernamentale şi o instituţie publică, având sediul în oraşul Constanţa. În ceea ce priveşte proiectele înscrise, 4 proiecte sunt exclusiv pe social, 3 sunt exclusiv pe sănătate, 2 sunt exclusiv pe mediu, 1 proiect este exclusiv pe domeniul implicării comunitare, iar 11 proiecte sunt mixte (social-sănătate-sport, social-turism, social-cultură, mediu-turism, social-educaţie-sănătate-economie socială, cultură-turism, social-responsabilitate socială corporativă).
“Numărul din ce în ce mai mare înregistrat de la un an la altul al proiectelor înscrise în programul de responsabilitate socială „HEINEKEN pentru Comunităţi” reprezintă o confirmare a faptului că iniţiativa noastră de implicare în susţinerea şi dezvoltarea comunităţii locale din Constanţa, în care ne desfăşurăm activitatea, a fost bine primită, s-a bucurat de un interes în creştere în rândul aplicanţilor şi a răspuns unor nevoi reale cu care comunitatea din Constanţa se confruntă. În acest context, suntem încântaţi să susţinem cele două proiecte pe care juriul independent le-a declarat câştigătoare în cadrul programului HEINEKEN pentru Comunităţi, din Constanţa”, declară Adrian Babu, Directorul fabricii de bere HEINEKEN din Constanţa.
Cele două proiecte câştigătoare din oraşul Constanţa vor primi o finanţare în valoare de 50.000 RON fiecare. Suma obţinută va fi destinată implementării programului conform calendarului stabilit de finanţator. Implementarea proiectelor va avea loc între 15 iulie 2013 – 1 februarie 2014, iar în această perioadă finanţatorul va organiza câte o vizită de monitorizare pentru fiecare proiect câştigător. Pentru a asigura imparţialitatea şi transparenţa procesului de evaluare a proiectelor propuse, câştigătorii au fost desemnaţi de către un juriu independent de finanţatorul programului, format din evaluatori cu experienţă de peste şase ani în evaluarea de proiecte. Totodată, membrii juriului au evaluat independent unul de celălalt fiecare proiect în parte pentru a nu altera caracterul obiectiv al procesului de evaluare şi în strictă conformitate cu criteriile de eligibilitate stabilite de către finantaţor în ghidul evaluatorului.
Obiectivele proiectului „Mai aproape de comunitate”, al Centrului Regional de Resurse pentru Organizaţii Neguvernamentale – CENTRAS Constanţa urmăresc dezvoltarea în rândul comunităţii locale a atitudinii activ – participative, de solidaritate, dezvoltare a spiritului civic şi implicarii în acţiuni de voluntariat, precum şi asumarea unui rol activ în comunitate.
La rândul său, ONG Mare Nostrum şi-a propus prin proiectul său, „Natura înseamnă totul”, să ajute la dezvoltarea şi promovarea unui traseu interpretativ amenajat în incinta Complexului Muzeal de Ştiinţe ale Naturii, menit să le ofere atât constănţenilor cât şi turiştilor, folosind metoda interpretării, o nouă viziune asupra biodiversităţii, precum şi promovarea turismului durabil în oraşul Constanţa.
“Având în vedere că programul <HEINEKEN pentru Comunităţi> s-a concentrat pe aria oraşului Constanţa şi pe o rază de 15 kilometri în jurul acestuia, considerăm că un număr de 21 de proiecte înscrise reprezintă un rezultat foarte bun. La fel ca şi în anii trecuţi, aplicanţii din Constanţa din cadrul programului <HEINEKEN pentru Comunităţi> au acoperit prin proiectele depuse spre finanţare o mare parte dintre componentele din sectorul ONG respectiv social, sănătate, mediu, implicare comunitară. Totodată, peste jumătate din numărul proiectelor depuse au fost mixte”, a declarat Sergiu Sebesi, preşedintele Asociaţiei CSR Nest.
Mai multe detalii despre proiect şi punctajul obţinut de aplicanţii programului de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi” din oraşul Constanţa găsiti pe site-ul web dedicat, www.heineken-pentru-comunitati.ro.
Adaugă un comentariu